divendres, 5 de setembre del 2014

OCC

OCC (Orsières-Champex Lac-Chamonix)

Com ja vaig explicar en una entrada anterior aquest any el gran objectiu era la OCC dins del programa de curses de la The North Face Ultra Trail du Mont-Blanc.
 Aquest cop l'Anna no podrà venir, el projecte no està per perdre ara una setmana. Aixi doncs ens haurem d'espavilar sols amb en Gerard sense assistència.
 Decidim anar amb el seu cotxe i sortir des d'Andorra el dilluns 25, o sigui que diumenge em toca fer Girona-Barcelona amb el tren, agafar el cotxe i pujar cap a Andorra. Arribo al vespre, anem a fer unes hamburgueses i a dormir. Dilluns a les 8 enfilem cap a Chamonix. En condicions normals ens hauria de costar unes 10 hores amb parades incloses. Però no tenim sort i enganxem un "bouchon" bestial a l'autopista a prop de Montélimar per culpa d'un accident de camions.
Total, 14 hores de  viatge, trucada als apartaments perquè ens diguin on deixen la clau, sopar d'emergència i arribar a les fosques sense cap vista de les muntanyes. Demà les veurem
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Però l'endemà el que veiem son núvols i pluja. No hi haurà excursioneta per estirar les cames i ens haurem de conformar anant de visita a la fira del trail i les botigues d'esports, quin perill!! La possible trencadissa econòmica es salda raonablement bé......i tot son coses que necessitava (i tant!)
 Dinem a l'apartament de Vallorcine, migdiada i ja cap al vespre, quan la pluja afluixa una mica, sortim a rodar 35 minuts molt tranquils i fem uns estiraments al gimnàs.

Dimecres toca recollir dorsals. Arribem una mica abans de les 10 i no fem massa cua abans que ens toqui el torn. L'organització és impecable: cal anar amb la motxilla de cursa i tot el material obligatori, primer ensenyes el dni i et donen un full on et marquen quines peces del material et comprovaran (ens toca mòbil, frontal, impermeable i pantalons llargs), després agafes una safata com les dels aeroports on poses el que t'han demanat i passes a revisió. Et fan signar el paper conforme a la cursa ho duràs tot a sobre tota l'estona (durant la cursa fan controls aleatoris). Després et donen un sobre amb el dorsal i un xip per la motxilla. Uns altres t'enganxen una polsera de color taronja al canell que no es pot treure sense trencar per assegurar-se que tothom qui corre ha passat els controls.
Finalment et donen la samarreta i la bossa on podràs deixar roba de recanvi al moment de la sortida i que et retornaran a l'arribada. Tot el procediment funciona sense problemes. Sortim del pavelló ja amb una mica més de nervis i no perdo el temps posant-me la samarreta que ens han donat. Maca.
Arribant a l´apartament tocarà fer una mica de bricolatge. Sabia que en els dorsals hi posaven la bandera del país del corredor i ja vaig venir preparat amb tres adhesius per tapar la del país veí. Dos eren massa grans i no em vaig atrevir a que tapessin el logo de la cursa, per si cas. Per tant la cosa va quedar així...

Per la tarda decidim arribar-nos fins a Orsières per veure des d'on sortirem i on aparcarem. Hem decidit anar amb el nostre cotxe fins la sortida i tornar després de la cursa a buscar-lo amb el bus de l'organització. Si anéssim amb el bus al principi ens hauríem de llevar a les 3 (!!) i arriscar-nos a un trajecte de revolts amb autocar que podria acabar en mareig. No seria la millor manera d'afrontar la cursa. Un cop vist el panorama i com és la carretera, decidim que l'endemà sortirem de Vallorcine a les 6, per ser a Orsières a les 7 i preparar-nos amb calma per la sortida a les 8.
Una última sessió d'estiraments, sopar i cap al llit aviat. No dormiré massa bé, nervis.

Dijous 28 d'Agost
 Arriba el dia tan esperat. Esperem que tota la feina feta durant mesos doni el seu fruit i pugui arribar a la mítica Place du Triangle de l'Amitié a Chamonix!
Per davant 53 km. i +3.300m de desnivell.

Arribem a Orsières segons el previst i anem primer a deixar la bossa que ens tornaran a Chamonix. Tornant cap el cotxe ens creuem amb en Tapi Carreras i ens desitgem sort. És de Girona i les seves rutes a l'Strava m'han servit per descobrir bons llocs per entrenar :-)
Carreguem la motxilla i anem cap a la sortida a agafar un bon lloc, hi ha 1200 participants i val més no sortir massa enrere.

Sona una cançó que no conec però motiva prou pel repte, compte enrere i a córrer!
Les sensacions son bones d'entrada i vaig fent a un ritme còmode, sempre pensant que queden moltes hores per endavant. Creuem el poble i diverses agrupacions de cases mentre anem guanyant alçada, sempre amb gent animant, nens xocant les mans i les típiques i sorolloses esquelles. Quin ambient!
En poc més d'una hora arribo a Champex Lac, primer avituallament. Pensava que hi hauria menjar, però només hi ha líquid. Empleno bé els bidons i segueixo sense perdre gaire estona. Ens esperen 17km fins el proper avituallament, sort que porto fruits secs a la motxilla i menjo una mica abans de la primera pujada gran de la cursa.

Champex Lac
La calor es comença a fer notar, però encara vaig bé i les vistes compensen l'esforç

Arribats a Bovine toca una llarga baixada fins a Trient, amb pont de mecano-tub per sobre la carretera inclòs. Baixo bastant conservador per no castigar encara les cames. Avituallament molt ben muntat on aprofito per seure un parell de minuts, menjar bé i fins i tot anar al lavabo :-)
Ara ve la pujada més forta sobre el paper, comença per una pista amb poc pendent, però quan ens fiquem al bosc s'enfila de valent. El sol pica i sembla que el final de la pujada no arribi mai, em comencen a fallar les forces.
Aprofito el fals pla abans del control de Catogne per intentar agafar aire però ja veig que hauré d'afluixar bastant el ritme. La part final de la baixada a Vallorcine, amb moltes arrels i pedres, m'acaba de castigar les cames. Per fi arribo a l'avituallament i m'he d'esforçar per no mirar l'apartament, que és just darrera, i pensar com n'estaria de bé a la piscineta......fora temptacions!
"M'instal·lo" en un banc i vaig picant coses de menjar, bevent i descansant. Al cap de 15 minuts ja en tinc prou i em llenço cap a la última pujada (que té trampa!). Començo corrent pel caminet que havíem inspeccionat el dia abans, però massa aviat se m'acaben les forces i m'he de posar a caminar, intentant fer-ho ràpid al menys. Passat el coll de Montets ja es poden veure els grans pics de la vall de Chamonix, l'aiguille Verte, els Drus, l'aiguille du Midi, el Mont-Blanc......quin espectacle!!

Creuem la carretera i amunt cap a La Flégère. Recordo el camí de la marató de l'any passat i sé que la baixada a mitja pujada farà mal, o sigui que m'ho prenc amb calma però sense aturar-me en cap moment.
Arriba la baixada i no sé si la fem pel mateix lloc, però no recordava tantes arrels i rocs. Quin mal a les cames!. I després, torna a pujar per acabar de rematar-te. Sé que quan arribi a la pista d'esquí ja quasi estarà fet, però encara m'espera la última sorpresa: l'avituallament és a l'edifici de dalt de La Flégère enlloc d'abaix com l'any passat.....quin pal! Última pujada, aquest cop sí, rodejats d'excursionistes que ens van animant.

Avituallament, una estona de seure, got de Pepsi i avall que fa baixada!
I quina baixada! No és que sigui molt pendent, però és força tècnica a estones i, sobretot, son més de 700 metres de desnivell que hem de perdre i que a aquestes alçades et deixen els quàdriceps fets pols.
Vaig força conservador després de veure com una noia davant meu es torça el turmell dos cops en poca estona i molta gent va mig ensopegant.

Quan veig que ja només queden 3 o 4 km m'oblido del mal de cames i em llenço amb tot el que em queda. Sorprenentment aguanto bé aquest ritme i avanço uns quants corredors que m'havien passat a mitja baixada.
Ja als carrers de Chamonix vaig amb un somriure d'orella a orella, quina sensació tan bona arribar així amb tot l'ambient dels carrers!! Sento com si volés!
Recta final, afluixo per assaborir el moment, pensament per les que no hi son però m'han ajudat a arribar, saltet per creuar la meta i llestos!!

Finalment no he pogut fer les 9 hores que preveia, però 9:31 tampoc em sembla malament i la posició 345 encara millor (ja em conformava quedant de la meitat endavant)
Recollida de samarreta finisher, salutació amb en Gerard que ha arribat 26 minuts abans que jo (m'hagués tret molt més, però ha patit unes rampes bestials a la part final que, afortunadament, ha pogut superar gràcies a una pastilla que li ha donat un altre corredor)

Ens fem la foto de rigor amb el cartell de finisher, mengem una mica i anem ràpid a buscar la bossa de roba per canviar-nos. Encara ens falta agafar el bus de retorn a Orsières per recollir el cotxe i si perdem el de les 18:30 haurem d'esperar 2 hores més. Només som tres a l'autocar, sembla que la majoria de corredors portaven acompanyants. Quan l'autocar ens deixa toca el tram més difícil del dia.....anar fins l'aparcament.....quin mal les cames!!! Anem rient recordant aquell anunci de "las muñecas de Famosa se dirigen al portal..." :-))
Cotxe cap a Vallorcine, on ja arribem de nit. Aleshores penso que no he vist en Tapi en tota la cursa i no sé si anava davant o darrera. Miro el mòbil i veig que també l'ha acabat, molt bé! La feina ben feta sempre té recompensa.

Temps de pas de la cursa:
Point de passageVitesseClass.Jour/heure de passageTemps de course
911mOrsières- km/h -Je. 08:0000:00:00
1481mChampex-Lac7,38 km/h 249Je. 09:0101:01:58
1884mLa Giète6,14 km/h 307Je. 10:5102:51:23
1303mTrient8,36 km/h 307Je. 11:25 / Je. 11:3403:25:58
2009mCatogne3,92 km/h 311Je. 12:5804:58:27
1263mVallorcine6,56 km/h 320Je. 13:45 / Je. 13:5905:45:12
1870mLa Flégère4,28 km/h 345Je. 16:3208:32:19
1033mChamonix7,35 km/h 345Je. 17:31

Quan pugui escriuré una nova entrada amb les reflexions finals i la crònica dels tres últims dies a Chamonix.

À

1. Gràcies per la menció :) Vas fer molt bona cursa, sí senyor!!
    Aquí hi ha la meva crònica particular: http://tapiolet.blogspot.com.es/2014/09/occ-la-cronica.html